Loslaten..Het eerste kinderfeestje voor Dion.

20150501_120708-1

Vorige week vrijdag lag er een uitnodiging op de deurmat. Dion zijn eerste uitnodiging voor een kinderfeestje van een van zijn vriendjes. Hij was helemaal door het dolle heen!

Op de uitnodiging stond onder andere..en je wordt rond 18:00 uur weer met een volle buik weer thuisgebracht.

Dinsdag dus even bij de betreffende moeder geïnformeerd wat ze gingen doen. Ze gingen naar het pannenkoekenhuis in Voorst. Zij had daar geïnformeerd en doorgevraagd of een glutenvrije pannenkoek ook mogelijk was. Dit zou mogelijk zijn, maar ze hadden erbij gezegd ‘Als de moeder het niet vertrouwd moet ze zelf wat meegeven’. Juist door die laatste zin ging ik twijfelen. Overlegd dat ik zelf ook nog even zou bellen en dat heb ik gelijk die dag nog gedaan. Ik had een meisje aan de telefoon wat zei dat het mogelijk was, maar het gaf niet echt een vertrouwd gevoel.

Ik stelde dus de vraag in de diverse groepen op Facebook en ook rechtstreeks aan mensen die daar in de buurt woonden. Ik kreeg wisselende reacties van het ligt eraan welke bediende je treft, NIET DOEN!!! en dat mensen er zonder problemen hebben gegeten. Dit gaf voor mij niet genoeg zekerheid. Dion reageert al op een kruimel, dus we hebben gewoon zelf pannenkoeken gebakken en meegegeven. Verder gaven wij ook een cupcake mee, snoep en popcorn. Gelukkig hadden ze bij het pannenkoekenhuis wel een alternatief voor een softijsje als je het aangaf.

Toch was ik afgelopen woensdagochtend erg zenuwachtig. Het was tenslotte zijn eerste feestje en behalve de Coeliakie heeft Dion op dit moment nog wat andere problemen. Hij heeft last van obstipatie en is daardoor niet meer zindelijk. Helaas werkt de medicatie nog steeds niet voldoende hiervoor. Hij heeft dus erg last van buikpijn en wil daardoor nog wel eens weglopen als hij naar de wc moet en die even niet kan vinden. Ik had het dus echt even moeilijk met loslaten, maar dat hoort er toch echt bij en Dion had er heel veel zin in en hij weet gelukkig heel goed om te gaan met zijn dieet.

Gelukkig waren de ouders van het vriendje al bekend met de problemen van Dion en weten zij hier heel goed mee om te gaan. Dit gaf gelukkig veel vertrouwen. Eerder trakteerde dit vriendje op leuke zelfgebakken cake bijtjes. Alles geheel glutenvrij voor de hele klas! Zijn moeder had onze mixer, beslagkom etcetera geleend om dit te maken.

Gek genoeg was ik een stuk rustiger nadat ik Dion bij zijn vriendje had afgezet. Hij heeft een erg leuk feestje gehad en heeft volop genoten!  Heeft heerlijk met zijn vriendjes en vriendinnetjes gespeeld. Een keer had hij met een bakje popcorn van een vriendje gelopen en toen hebben ze meteen zijn handen gewassen en hem zijn eigen zakje popcorn gegeven in verband met kans op kruisbesmetting.

Kortom was het een meer dan geslaagd kinderfeestje! Deze moeder moet leren loslaten..

3 thoughts on “Loslaten..Het eerste kinderfeestje voor Dion.

Geef een reactie

